Çarşamba, Ağustos 19, 2015

RKBT 2. Gün || Rachel Gibson "Her Güne Bir Öpücük" || Alıntılar ve Röportaj


Rachel Gibson ülkemizde yayınlanan Chinooks Hokey takımı serisi ve yazarlar serisi kitaplarıyla oldukça beğenilen modern romans yazarlarındandır.


AŞK HİKÂYELERİNİN SİZİ CEZBEDEN TARAFI NEDİR?
Ben her zaman mutlu sonla biten hikâyelerin hastası olmuşumdur. Çocukken en sevdiğim masallar aşk hikâyeleriydi. Küçükken Sindirella'nın televizyonda çıkmasını bütün bir yıl beklemiştim. Küçük kalbim beklentiyle hızlı çarpıyordu ve daha ilk sahne ile büyülenmiştim.


BİR YAZAR OLARAK YENİ BİR KİTABI YAZMAYA BAŞLARKEN EN BÜYÜK MEYDAN OKUMANIZ NEDİR?
Kendimi tekrar etmemek. Her kitabımı taze, eğlenceli ve diğer yazdığım kitaplardan farklı kılmak.


EĞLENCELİ VE SEKSİ MODERN ROMANLAR YAZMAYA DERİN BİR TUTKUNUZ VAR. HİÇ TARİHİ AŞK ROMANI YAZMAYI DÜŞÜNDÜNÜZ MÜ?
Hayır. Bunun olabileceğini gerçekten düşünmüyorum. Tarihi aşk romanları okumayı seviyorum ama benim daha çok modern bir sesim var ve bunun tarihi romanlara geçtiğimde uygun olacağından emin değilim. Üstelik çok fazla araştırma yapmam gerek. Asillere özgü unvanlar, davranışlar, mülkler… düşünmesi bile beni deli ediyor.


BİZE RACHEL GİBSON'UN HAYATINDA SIRADAN BİR GÜNÜ TARİF EDER MİSİNİZ?
Bu gerçekten çok ilginç bir şey :) Yataktan yuvarlanırım, bir kupa kahve kapar ve pijamalarımla öğleye kadar çalışırım. Kapı çalarsa cevap vermem. Öğlen bir duş alır ve gün için giyinirim. Eğer yazı işi iyi gitmezse ayakkabı alışverişine çıkarım -bu yüzden bu kadar çok ayakkabım var. Eğer yazı işi iyi giderse uyumaya gidene kadar çalışırım. Bu bazen akşam sekizde bazen de gece ikide olabiliyor.


SEVDİĞİNİZ YAZARLAR KİMLER?
Laura Lee Guhrke, Lori Handeland, Linda Howard, Simon R. Green, Charlaine Harris.


YAZAR OLARAK VEREBİLECEĞİN - ALDIĞIN EN İYİ TAVSİYE NEDİR?
Eğer biri bana tavsiye verecek olursa, dinlemem. Ben her şeyi zor yoldan öğrenebilecek tarzda birisiyimdir. Verebileceğim en iyi tavsiye ise otur ve yapabildiğin en iyi şeyi yaz. Yarın uyan ve bunu tekrar yap. Asla yeterince iyiye razı olma.
BOŞ ZAMANLARINIZDA NELER YAPARSINIZ?
Kayıkla gezmeyi severim. Eşim ve ben bir piknik sepeti paketleyip Payette Gölü'nde kayıkla gezmeyi seviyoruz. Bu çok güzel ve rahatlatıcı ayrıca hiç birimiz bilgisayar veya telefon getiremiyoruz.




SİZİ SADECE KİTAPLARINIZDAN TANIYAN OKURLAR İÇİN HAKKINIZDA HİÇ TAHMİN EDEMEYECEKLERİ BİR ŞEY SÖYLEYEBİLİR MİSİNİZ?
Çocukken okumayı sevmezdim. Bu benim için çok büyük bir çaba gerektirirdi ve yirmili yaşlarımın ortalarına kadar okumaktan zevk alamadım. Açıkçası yazarlık hevesi ile de doğmamıştım. Bir gece oturup Rüzgâr Gibi Geçti'yi yeniden yazdığım otuz yaşıma kadar kitap yazmakla ilgili herhangi bir fikrim bile yoktu.


OKURLARINIZA BURADAN SÖYLEMEK İSTEDİĞİNİZ BİR ŞEY VAR MI?
Elbette. Her zaman yıllardır kitaplarımı alarak beni destekledikleri için okurlarıma teşekkür etmeyi bir borç bilirim. Onların destekleri olmasaydı sekreterlik kariyerime geri dönmek zorunda kalırdım. Aslında, sekreterlik mesleğinde elbette kötü bir şey yok ama ben şimdiki işimi biraz daha çok seviyorum diyebilirim :)


Röportaj sahibi Deniz Rukiyye Sakallı'ya teşekkür ederim (:

2 yorum:

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: