Cuma, Mayıs 01, 2015

RKBT & KGBT 5. Gün || R. Gaye Önel "Hilekâr" || Röportaj

Turumuzun son paylaşımından herkese merhaba! 
Röportajsız olmaz dedik ve sorularımızı sorduk. Ancak yazarımızın sınavları nedeniyle biraz geç kaldık. Okul daha mühim tabii ki, sınavlarında başarılar demeyi de ihmal etmeyelim.

Gelelim sorularımıza ve Gaye'nin cevaplarına.



Öncelikle röportaj teklifimi kabul ettiğiniz için çok teşekkür ederim. 


1. Klasik bir soruyla başlayalım. R.Gaye Önel kimdir, kendinizi kısaca tanıtabilir misiniz?


Derslerde sanat aşkı gelişen kitaplara resim çizen, aklı hep bir hikayede gezinen zaman zaman kahkaha atan bazen düşüncelere dalan, hayata geç kalmamaya çalışan devamlı koşturmalı geçen hayalperest biriyimdir.
2. Yazar olmaya nasıl karar verdiniz? 

Kendimi bildim bileli yazıyorum. Kalemi tuttuğumdan beri çizgileri ve harfleri kullanarak kalbimdekileri, aklımdakileri dökmeye çalıştım. İlk hikayemi sanıyorum üç yaşında anlatmışım. Annem söyledi bunu bana. Sonrasında ilkokulda tenefüslerde arkadaşlarımı toplayıp onlara kısa senaryolar anlatırdım.

3. İlk kitabınızın çıktığı şu günlerde neler hissediyorsunuz? Kitabın basım süreci nasıldı?

Süper hissediyorum! Kitabı elime almak tarif edemeyeceğim bir duygu. Basım süreci bir çok karar vermek gerektirdi ve karar vermek her zaman zordur. Ama keyifliydi. Seneler sonra geriye dönüp baktığımda beni eğlendirecek anılar biriktirdim bu aşamada.

4. Yeni çıkan kitabınız Hilekar hakkında kısaca bilgi verebilir misiniz?

Hilekar iyinin ve kötünün savaşını temel alan fantastik romantik bir genç-yetişkin romanı. İyi ve kötülüğün bir dengede olduğunu biliyoruz bazen terazinin dengesi şaşmış gibi görünse de iyi kalpler ve kötü kalpler her zaman oradalar. Hilekarda bu iyi kalpleri ve kötü olanları okuyacağız. Bazı şeylerin siyah ya da beyaz gibi keskin hatları olmadığını, insanlığın özünün değişim olduğunu okuyacağız. Seçimlerin bizi değiştirdiğini göreceğiz.

5. İlk kitabınızı elinize aldığınızda ve raflarda gördüğünüzde neler hissettiniz?

Sanırım ilk hissettiğim şoktu. Hani sevinçten önce bir şok yaşadım. Yazar olmak her zaman hayalimdi ama sonunda gerçek olması…Bu his hedefini gerçekleştirmenin verdiği rahatlık ve boşluktu sanırım. Rahatladım çünkü düzenleme aşamasında uykusuz geceler stresli günler geçirdim, sonunda bunlar geçmişti ve meyvesi ellerimde duruyordu. Boşluk ise sadece birkaç saniye sürdü hemen sonrasında kendime yeni hedefler koydum. Hedeflerle yaşayan bir insanım :D

6. İlk imzanız kime gitti?

Evde kendime attım. Sadece sevgiler yazdım 

7. Bir kitabı/hikayeyi yazma süreciniz nasıl gelişiyor? Yazmaya başlamadan önce araştırma yapıyor musunuz?

Elbet araştırma gerekiyor. Çoğu kurgu da olsa yazının gerçekliğe dayanması gereken yerleri var, bu romanı daha gerçekçi ve kabul edilebilir kılıyor. Yazma süreci tamamen yalnız olmam gereken bir süreç. Ölüm haberleri, tartışmalar kısacası en ufak bir negatif enerjinin olduğu ortamda duramıyorum, kaçıyorum. Sevdiğim şeyleri yapıyorum. Soğuk çay ve bolca zombi filmi izliyorum mesela :D Bu zihnimi rahatlatıyor.

8. Hikayelerinizin konularını ve karakterlerinizi seçerken nelere dikkat ediyorsunuz? Bu konuda eleştiri aldınız mı ya da almaktan korkuyor musunuz?

Konular ve karakterler kendileri geliyor. Bazen bir karakter geliyor ve çok aşık ama üzgün görünüyor sonra onun hikayesini dinliyorum ve not alıyorum. Bazen de uzakta bana zamanı geldiğinde görüneceklerini söyleyen karakterler oluyor. Karanlıkta beynimin bir köşesinde seslerini duyuyorum ve bu beni rahatlatıyor, çünkü bir yere gitmediklerini biliyorum sadece zamanı geldiğinde beraber olacağız ve onların hikayelerini okuyucularla paylaşabileceğim.

9. İlk kitabınız Hilekar fantastik türde bir kitap.Türkiye’de bu tarz yazan yazar fazla yok ya da fazla bilinmiyor.İlk kitabınızı fantastik türde yazmak konusunda hiç endişeniz oldu mu? 

Hayır olmadı. İlk satırlarım da fantastikti şu an yazdıklarım da öyle. Benim ruhum fantastik :D Bu yüzden bir süre başka tarz yazmayı düşünmüyorum. Gerçi bir karakter var uzakta arada bir geliyor polisiye yazdıracak gibi :D ama daha yol var şimdilik enn sevdiğim ve mutlu olduğum türdeyim.

10. Şu anda üzerinde çalıştığınız kitabınız hakkında biraz bilgi verebilir misiniz?

Şu an yazdığım romanın adı Misha. Benim için oldukça özel bir hikayesi var Misha'nın. Çünkü anneme anlattığım ilk hikayeydi Misha. Gerçek ya da kurgu bilemiyorum ama Misha bana etten kemikten bir insan gibi geliyor. Kalbimde bir yerde küçümlüğümden beri beni bırakmadığını da biliyorum. Sonunda Hilekar çıktığına göre onun hikayesini yazabilmek beni çok mutlu etti. Romanda birkaç yerde Misha da Gaye'den bahsediyor zaten.
11. Sosyal medya kullanımı ile aranız nasıl? Okurlarınız sizinle hangi adreslerden iletişime geçebilir ve yazmaya devam ettiğiniz hikayelerinize ulaşabilir?

Sosyal medyaya bayılıyorum! Okurlarım R. Gaye Önel adlı facebbok sayfamdan ya da wattpaddeki http://www.wattpad.com/user/RGAYEONEL linkten beni bulabilirler. Orada da @RGAYEONEL adıyla kayıtlıyım. Bu siteden rahatlıkla hikayelerimi takip edebilirler.

12. Bir gün kitap çıkarma hayalleri olan hikaye yazarlarına söylemek istediğiniz bir şeyler var mı? 

Hayallerinin peşinden gitmelerini öneririm. Asla ama asla vazgeçmesinler.

13. Son olarak okuyucularına neler söylemek istersiniz?

Tanısam da tanımasam da satırlarımı okuyup dünyamı, duygularımı paylaştığım bütün okuyucuları çok seviyorum! Okuyucularım da benim bir dünyamın parçası.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: