Salı, Haziran 10, 2014

Nancy Grossman - Uzak Ülke (Yorum)


Orjinal Adı: A World Away 
GoodReads Puanı: 3.83
Türkçe Yayın: Parodi Yayınları
Sayfa Sayısı: 432
Çeviri: Songül Doğru Getir

Yorumum:

Uzak Ülke arkadaşların oku demesi üzerine başladığım bir kitap. Tavsiye değil ama bu oku beğenirsen biz de alalım tarzında :p

Eliza Miller 16 yaşında olan bir Amish. İngilizler kendilerini sürekli ziyaret ediyor ama bu sefer ziyarete gelenler arasında Rachel Aster, Rumspringa döneminde olan Eliza'yı çocuklarına bakması için işe almayı teklif ediyor. Rumspringa dönemi Amishlerin dış dünyaya açılabileceği, Amish olmaya devam etmeyeğine karar verebileceği dönemleri. Bazı kişiler bu dönemi es geçerek yaşamlarına devam ederken -Eliza'nın ablası gibi- bazıları da bu dönemi dış dünyada geçiyor. -Eliza'nın annesi gibi- 
Yaz boyunca Rachel'larda kalmayı çok istiyor Eliza. Kendi dünyası artık yetmiyor diyebilirim. Özellikle her hafta ziyarete gelen insanlar merakını daha da arttırıyor. Giysileri, elektronik eşyaları ile bambaşka bir dünya ne de olsa. Her gün aynı şeyleri yapmak, yorgan dikmek Eliza'ya yetmemeye başlıyor.
Annesi de Rumspringa dönemini şehirde geçirdiğinden başta karşı çıkıyor. Babasının da uğraşları sonucunda yeni işi için şehre gidiyor Eliza. Ve yeni bir dünyanın kapıları da açılıyor böylece.

Öncelikle berlitmeliyim ki yazarın dili bence çok iyi. Konuyu saymasak bile yazarın dili sıkmıyor. Mesela sırf bu ikna dönemi 80 sayfadan fazla sürmüş. Sonunda ikna ettiklerinde bu kadar sayfa da uzar mı demiştim ama okurken geçiyor işte. Sıkıcılığı var mı? Tabi ki. Eliza'nın yeni dünyasını keşfetmesi vs. bunlar benim açımdan sıkıcıydı. Belki de bunları her gün kullandığımdan, çok enteresan gelmiyor. Ama bunda yazarın da payı var bence. Çünkü nasıl desem hep arada bırakmış olayları. Eliza ne tam olarak bu yeniliklere kaptırıyor kendini ne de alışmaktan vazgeçebiliyor. Her şeyi dozajında tutmaya çalışmış gibi yazar. 

Amish'lerle ilgili bir iki film izlemiştim. Onlarında etkisiyle biraz fikrim vardı doğal olarak. Anlamadığım bir yaşam stili. Yazar da böyle düşünüp insanların kafasında farklı düşünceler oluşturmamak için dengede tutmuş olabilir.

Annesi ve teyzesi ile ilgili kısımlarda en sevdiklerimdi bu arada. Onun dışında çok beğendim diyemem. Özellikle sonunda sanki bir kitap daha gelmeliymiş izlenimi veren kitapları sevmiyorum. 

Burada da kurtaran öğeler yazarın dili, çevirinin güzelliği ve bahsettiğim bu iki olay. Yayınevinin kapak ve baskıdaki kalitesini de es geçmemek lazım (:

Puanım: 10/6

2 yorum:

  1. Amishlerle ilgili izlediğin film neydi? ben çok merak ediyorum onları ya. Çok zor geliyor teknolojisiz yaşamak. Kendi seçimin olması. İyiki yazmışsın yoksa kitabı gözden kaçıracaktım teşekkürler ellerine sağlık =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üstünden çok yıl geçti ama yanlış hatırlamıyorsam Amish Grace (Amishlerin Merhameti) ismi. Bir diğeri de The Confession ama o daha çok evden ayrılmasını konu alıyor. Amish kısmına pek değinmemiş :D
      Rica ederim, arkadaşların merak etmesi üzerine okudum, işe yaramasın sevindim :D

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: