Cuma, Haziran 06, 2014

Andrea Kane - Seni İzliyor Olacağım (Yorum)


Orjinal Adı: I'll Be Watching You 
GoodReads Puanı: 3.82
Türkçe Yayın: Marka Yayınları
Sayfa Sayısı: 288
Çeviri: Aydın Karabıyık

Yorumum:

Andrea Kane her zaman merak ettiğim bir kalem olmuştur. Tanıdıklardan çok güzel yorumlar duyduğum, hem polisiye hem de historical kitaplar yazan biri. Eh iki sevdiğim türden de yazıyor daha ne olsun. Okuduğum kitap bitince anlık bir kararla Seni İzliyor Olacağım'a başladım.

İlk önce polisiye yanını ele alayım. Konu olarak son kısma kadar şaşırtıcı değildi. Ki bence yazarın böyle bir amacı da yoktu. Çünkü çok şükür ki sorgulayan, şüphe eden ve ihtimalleri düşünen zeki karakterler yazmış yazar. Yani okurken aklıma gelen seçenekler bu gerilerin aklına niye gelmez diye çok merak ederim hep, bu sefer öyle bir şey olmadı.

Dediğim gibi sonuna kadar şoklara girmedim. Son kısımda ise yine aklıma düşer gibi olan bir durum vardı ki çok şekillenmediği için görünce şaşırdım. Konunun kaymağı sonunda oldu anlayacağınız.

Duygusal yönüne gelirsek benim kazık gibi anlatım dediğim anlatım tipindeydi. Duygu pek yoktu, zaten kısa bir kitap olduğundan girişte dan diye olmuştu. Sadece Taylor'un korkularını anlatırken biraz duygu emaresi yakalar gibi oldum. 

Olumsuz yanlarına rağmen sevdim, okuması kolaydı. Duyguya boğmak gerekmiyor bazen, böylesi de güzel gidiyor. 

Historical kitaplarını da çok merak ediyorum, bir ara onlara da el atacağım (:

Puanım: 10/7

* * *

Taylor Halstead; bir psikolog ve aynı zamanda başarılı bir radyo yapımcısıdır. Kuzeni Stephanie ile birlikte aynı evde yaşamaktadır. Taylor bir akşam evine geldiğinde, Stephanie'nin erkek arkadaşı Gordon'u evde bulur. Gordon'un Taylor ile ilgili saplantılı fikirleri vardır ve bu fikirler giderek tehlikeli bir hal almaktadır. Aynı gecenin sabahında Stephanie ve Gordon hayatlarını kaybederler. Taylor'un asıl kabusu yeni başlamaktadır. Gordon'un ölmediğine ve kendisini izlediğine dair işaretler alır ama kimseye bunu kanıtlayamaz. Acaba Gordon gerçekten ölmüş müdür, yoksa bir başkası Gordon'un yerini mi almıştır?
Seni İzliyor Olacağım, hiç düşmeyen temposu, romantizmi ve gerçekçi karakterleriyle sürükleyici bir gerilim romanı.

3 yorum:

  1. Daha önce yazarın kitaplarını okumamıştım. Historical varsa tercihimi ondan kullanacağım açık =) Mimledim =)

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: