Perşembe, Nisan 17, 2014

RKBT 2. Gün || Funda Mentaloğlu "S*ktirgitli Aşklar" || Yorum ve Çekiliş


Satın almak için: Kitap Sihirbazı

Yorumum:

S*ktirgitli Aşklar, Olimpos Yayınlarının son dönem dikkat çekici kitabı. Böyle bir isimle dikkat çekmemesi mümkün mü ki? Kapak ve yazarın ismi de eklenince merak damarımı kabartan bir kitap oldu.

Kitap, ressam olan Funda'nın hayatından kısa kesitlerden oluşuyor. Tabi ki ilişkileri üzerine. Sanki Kişisel Gelişim'imsi bir kitap gibi ama aslıda değil. Düşündüğünde okuması zevkli ama yorumlaması zor bir kitap. Çünkü içinde pek çok şey barındırıyor. Sadece ilişkiler üzerine demek bana biraz haksızlık gibi geliyor. 

Tabu olan cinsellik, okumaya alıştığımız kadınlardan farklı rotalar çizen bir kadın, kendini bazen kaybetmesi bazen de bulması işlenmiş. Normalde parça parça duysam "Yok, canım. Bu kadar da olmaz" diyebileceğim pek çok şey yazarın anlatım şekliyle buluşunca daha bir yaşanılabilir geldi. Belki tamamı benim için fazla ama bir kısmı en azından "olabilir, neden olmasın" dedirtecek cinsten. Çünkü bence o kadar sivriliğine rağmen törpülenmeye elverişli bir kişilik. Güçlü olduğu kadar da kırılgan. Son bölümlerde bir bölüm vardı ki "hah, tamam işte, tipik durumlar onunda başına geliyormuş" dedim. Gerçi ayrıca kızdım ama o başka bir konu.

Dediğim gibi bence okuması oldukça zevkliydi. Argo kelimler fazlasıyla kullanılmıştı, ki bu birçok kişiyi rahatsız edecektir, en azından ettiğini söyleyecektir. Ama en gülünen esprilerin bile bel altı olduğu düşünülürse, hım bilemedim (: Bence eğlenceli anlatımıyla çok sivrilmeyen bir durum bu. Doğal akışında kullanılmış çünkü, bak ben küfrediyorum al sana tarzında değil.

Kitabı bitirdikten sonraki bir kaç gün içime Funda Mentaloğlu'nun kaçtığını da itiraf ediyorum. Yorumu kafamda tasarlarken tuhaf tuhaf şeyler düşünmeye başladım. O yüzden yorumun son dakikaya kalması iyi oldu, ne diyor bu manyak diyebilirdiniz şu an okurken (:

Genel kitap tavsiyelerim hiç yoktur. Bu kitapta da yapmayacağım. Ama şunu diyebilirim. Kitabı okurken sürekli aklımdan şu geçti: "Tur değil de başka bir şekilde kesişseydi yolumuz, bu kitabı almaktan ve okumaktan pişman olur muydum?" Ve okurken de kitabı kapattığımda da cevabım "Hayır, pişman olmazdım" idi. Tuhaf kitap zevklerim burada da kendini gösterdi anlayacağınız (:

Puanım: 



Çekilişe katılmak için;


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: