Perşembe, Şubat 27, 2014

Julianne MacLean - Ben Sana Tutsak (Yorum)




Orjinal Adı: Captured by the Highlander
Seri Bilgisi: Highlander Trilogy #1
GoodReads Puanı: 3.92
Türkçe Yayın: Epsilon Yayıncılık
Sayfa Sayısı: 337
Çeviri: Şanser Yener
Satın almak için: Kitap Sihirbazı


Yorumum:

İtiraf ediyorum. Kitabı almayı hiç istememiştim. Ablam sepete eklediğinde kırk takla attım çıkartalım diye yine de bir şans vermek istedi; çünkü konusu cezbetmişti. Ne diyim ki iyi yapmış valla. Kendisi çok fazla beğenmezken ben sevdim. Belki de o sevmedim dediğinden ve beklentimi düşük tuttuğumdandır.

İskoçların Kasabı Duncan, İngiliz Leydisi Amelia'yı intikam için kaçırınca olaylar başlıyor. Amelia (Duncan kitap boyunca Küçük Kız dedi) intikam peşinde olduğu adamın nişanlısı. Aslında amaç ve plan nişanlıyı öldürmek ama kitap bu ya karşısında Amelia'yı buluyor ve planda değişiklik yapıyor. Böylece Duncan'ın intikam planı yön değiştiriyor ve Amelia'yı atının terkisine atıp götürüyor.

Kitabı tahmin ettiğimden çok sevdim. Karakterler hoşuma gitti. Kasap dediysek mecazi değil yani, baya elinde baltasıyla dolaşan bir abi. Amelia İngiliz leydisi olmasına rağmen aklı başında. Hoş bazı tavırları vardı ki historical havasından uzaktı. Bir de sevmediğim nokta çok hop, hop, hoop ilerlemesi. Ne ara etkilendiler, tutku duydular anlamadım. Belki kitabın kısalığından kaynaklıdır ama biraz daha düşüncelere yer verebilirmiş. Tabi çok uzatmamış olması da bir artı olduğundan nötrlüyor.

Yazarın diğer serisinden de okumuştum. Ondan daha çok sevdiğimi söyleyebilirim. Hatta o kitaplardaki monotonluğu burada yoktu, bazı yerler vardı ki çok şaşırdım. Bu zamanda şaşırtacak kitap bulmak da zor. Üstelik sıkmayan, her bölüm sonu bir bölüm daha dedirten bir kitap oldu. Ufak tefek sevmediğim noktaları rahatlıkla tolere edebiliyorum. Yani Ben Sana Tutsak benim için güzel bir kitaptı.

Not : İkinci kitabı deli gibi merak ediyorum. O Angus pisliği kanat taksa kar etmez. Bakalım nasıl olacak.

Puanım:

* * *

İskoçyalılar aşkları için savaşır, vatanları için ölürler. 

Yatağındaki Düşmandan 
Leydi Amelia Sutherland, Duncan MacLean gibi bir adama boyun eğmektense ölmeyi tercih ederdi. Ancak acımasız İskoçyalı savaşçı yatağının yanında dikilirken seçim şansı yoktu pek. 
Alev alev yanan gözleri, gerilmiş kasları ve parlayan savaş baltasıyla Duncan, azılı düşmanı Richard Bennett'ı öldürmeye gelmişti fakat onun yerine nişanlısı, güzel ve masum Amelia'yla karşılaşınca onu kaçırmaya karar verecekti

Kollarındaki Âşığa 
Duncan, sevdiği kadını öldüren Bennett'tan gelinini çalarak istediği kusursuz intikamı alabileceğini düşünüyordu. Ancak Leydi Amelia bu intikam planında bir piyondan fazlası olduğunu ispatlayacak: cesareti ve güzelliğiyle, Duncanın ruhunda kimsenin ulaşamadığı bir yere dokunacaktı. 
Amelia da onu tutsak eden İskoçyalıya boyun eğip âşık olduğundaysa gerçek savaş başlayacaktı.


5 yorum:

  1. kucuk kizz miiii ^.^ yirim yaaa okumak icikn one alicam kesin :))) hep senin yuzunden ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adına roman yazılmış hiiç şikayet etme bence :D Vatandaşlık görevimi yerine getirdim :p

      Sil
  2. Ne güzel beğenmişsin kitabı :) Bu yazardan okuduğum ilk kitap Cennetin Rengi oldu. Takastan da Ephesusdan çıkan serisinin ilk ikisini edindim ama henüz okuyamadım. Tarihi aşkta kalemi nasıldır hiç bilmiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cennetin Rengi'ni de merak ediyorum (: O serisinden daha çok beğendim ama seni bilemem tarihi romanlarda beğenilerim genele uymayabiliyor :D

      Sil
    2. denemem lazım o zaman, ilkini okuyunca anlaşılır zaten :)

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: