Salı, Ocak 21, 2014

RKBT 2. Gün || Mary E. Pearson "Hayata Uyanmak " || Yorum ve Çekiliş


Satın almak için tıklayın

Orjinal Adı: The Adoration of Jenna Fox
Seri Bilgisi: Jenna Fox Chronicles #1
GoodReads Puanı: 3.73
Türkçe Yayın: Nemesis Kitap
Sayfa Sayısı: 304
Çeviri: Gamze Tokgöz

Yorumum:

Hayata Uyanmak, tanıtımı ilk çıktığında ilgimi çeken bir kitap olmuştu. Konu hakkında fazla sır vermese de hafıza kaybı yazması bile merak etmek için yeterli.

Jenna Fox, aynı konusunda bahsettiği gibi geçirdiği bir kaza sonucu 1 yıl komada kalmış, uyandığında geçmişini hatırlamayan 17 yaşında bir genç kız. Eksik parçalarını tamamlamaya çalışırken bugününe de anlam katmaya çalışıyor. Mesela büyükannesi Lily'ni davranışlarına. Hafıza kaybı yaşasa da bir şeylerin yanlış ya da değişik olduğunun farkında. 
Ailesi geçirdiği kazadan bile bahsetmezken tüm parçaları kendi başına bulmaya çalışıyor. Bu sırada ailesini ikna ederek okula başlıyor. Attığı bu yeni adımlar ve büyükannesi Lily'nin bıraktığı kırıntılarla sonunda gerçeği öğreniyor.

Yazarın anlatımı ya da çeviri, nedendir bilinmez akıp giden bir kitap, durağan olmasına rağmen. Altında yattığını düşündüğüm aksiyonlar yoktu. Ona rağmen elime aldıkça sayfaların hızla ilerlemesini durdurmadı. Üstelik benim hiç sevmediğim zaman dilimini kullanmasına rağmen. Ara verene kadar onu bile farketmedim diyebilirim. Tamamen izole olarak okumayı sağlayan bir tarzı var.

Kitap bildiğiniz -bilmiyorsanız şimdi öğrendiğiniz- üzere seri. Ama öyle bir yerde bitti sanki devamı olmayacak gibi. Yani beni hem son olarak tatmin eden hem de merakta bırakan bir kitaptı. Acaba diğer kitaplarda neler olacak diye sorular dolaşmaya başladı bile. 

Kitabı keyfine vararak okuduğuma göre geriye tek kalan, arkama yaslanıp devamının çabuk gelmesi için Nemesis kitaba düşünce gücüyle telkinler göndermek. Sizce işe yarar mı? Kimbilir? Denemekten zarar gelmez değil mi (:

Puanım: 

Sadece anlatım zamanından minicik yarım puan kırdım

* * * 

Çekilişe hala katılmadıysanız buyrun

a Rafflecopter giveaway
* * *

"Sürekli artan temposuyla, son zamanların en sürükleyici hikâyesi." 
Publishers Weekly

Benim bir kimliğim vardı.

Adım vardı: Jenna Fox.
Bana öyle olduğunu söylediler. Oysa ben, bir isimden daha fazlasıyım. Bana söyledikleri şeylerden daha fazlası Önüme koydukları durum değerlendirmeleri ve rakamsal verilerden daha fazlası İzlettikleri videolardan fazlası

Daha fazlası Ama ne kadar fazlası olduğundan emin değilim. Çünkü hatırlamıyorum. 
Yüzümü ellerinin arasına almış ve Küçük meleğim, demişti babam, sabırlı ol. Her şey sana geri gelecek. Zamanla hepsini geri kazanacaksın; zamanla Şimdi baktığımda, yürüyüşümün normale döndüğünü söyleyebilirim. Ama aynı şeyi hafızam için söyleyemiyorum. Annemi, babamı ya da Lilyyi hatırlamıyorum. Bir zamanlar Bostonda yaşadığımı da hatırlamıyorum. Kazayı hatırlamıyorum. Jenna Foxu hatırlamıyorum. 

Babam zamanla her şeyi geri kazanacağımı söylüyor. Zaman iyileştirir, diyor. 

Bense ona söyleyemesem de, zamanın ne olduğunu hatırlamıyorum

4 yorum:

  1. Bu kitabın İngilizce'sini görmüştüm bir yerlerde. İlgi çekici. = )

    Bu arada, FB üyesi olmayanlar neden katılamıyor çekilişe bakalım? = )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmem ki :D Paylaşımı kural yapıyoruz en iyi seçenekte FB oluyor. Maille bağlananlar gibi arama derdi olmuyor. Çünkü profilden beğenileri kontrol ediyoruz (:

      Sil
  2. bu yarışmanın linkini bulamadım yardımcı olursanız çekilişi paylaşacağım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu postun linki paylaşırsanız iş görür. İsterseniz altta facebook paylaşım butonu da var. "Çekiliş" yazan postu paylaşmanız yeterli. Diğer arkadaşlarımızdan da olabilir yani.

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: