Pazartesi, Ocak 27, 2014

Cora Carmack - İlk Defa (Yorum)

Satın almak için tıklayın

Orjinal Adı: Losing It 
Seri Bilgisi: Losing It #1
GoodReads Puanı: 3.83
Türkçe Yayın: Pena Yayınları 
Sayfa Sayısı: 280
Çeviri: İmge Tan

Yorumum:

Hani bazen aksiyonsuz, yormayacak kitaplar arasınız ya, İlk Defa tam olarak öyle bir kitap. 

New Adult herkesin çok hayranı olduğu bir tür değil. En azından gözlemlediğim bu. Ama ben seviyorum. Tabi ki saçma sapan karakterler/hareketler yoksa. Gerçi benim için aksiyondan daha önemlisi dildir, hani şu alışveriş listesini bile okurum diyenler varya benim için o dili iyi olan yazarlarda geçerlidir. Bazen sevdiklerimiz bile şaşırtabiliyor orası ayrı.

İlk Defa da sevdiğim karakterleri ve espili anlatımıyla çok beğendiğim bir kitap oldu. Nasıl başladı ve bitti anlamadım. Oldukça akıcıydı. Bliss Edwards üniversite bitmeden biriyle birlikte olmak istediği için arkadaşı Kelsey'in ısrarı üzerine bara, birini tavlamaya gitmesini konu alıyor. Orada yakışıklı İngiliz Garrick'le karşılaşıyor. Tabi ki işi nihayetine erdiremiyor. Yani düşününce o kadar kolay yapabilecek olsa bu yaşa kadar beklemezdi diye düşünmeden edemedim. 

Dediğim gibi karakterleri, esprileri ve konuyu oldukça çok sevdim. Bizim 'Beyaz Dizi' tadında dediğimiz kitaplardandı. Sadece bir kaç nokta var takıldığım. 

1- Bliss'in arkadaşı Kelsey 4 yıl boyunca bu kızın durumu nasıl anlamadı? Anlatınca küçük çaplı bir şok geçiriyor ve Kelsey parti kızı(!) diye tabir edilenlerden. En azından anlatışa göre bana biraz ihtimal dışı geldi.                                                                              2- Bu kızcağız yıllarca kimseyle bu yakınlığı bulamamış, Garrick'den dakikasına etkilenmesi çok tuhafıma gitti. Fiziksel olarak. Sonuçta orası Amerika muhtemelen elini sallasan yakışıklıya çarpar. Sadece aksanına vurulduysa bu zamana kadar yanlış yerde aramış :P

Takıldım desem de bunlar küçük noktalar. Gerçi Garrick'i öyle bir anlatmış ki etkilenmemek zor :D Yine de onun dediği gibi hiçte seksi bir isim gibi gelmiyor kulağıma onu da söylemem lazım :P

Ve çevirisi çok güzeldi. 

Şimdi diğer kitapları deli gibi merak etmekle meşgulüm. Cade ve Kelsey, İlk Defa'dan tanıdıklar. Cade'in yaralı kalbini kim, nasıl onarak, Kelsey'i kim, nasıl yola getirecek meraktayım. Aslında iki tane Novella'da var onlarda çıksa ne güzel olurdu. Umut dünyası dalga geçmeyin :D

Puanım:
* * *
İLKLER ASLA UNUTULMAZ...
Üniversitenin tek bakiresi olarak mezun olmak istemeyen Bliss hızlıca birini bulup bu işi çözmeye karar verir. Mümkün olduğunca çabuk... Tek gecelik bir ilişki... Bliss o kişiyi bulur ancak gerçekten gülünç bir bahaneyle onu yatakta bırakarak kaçar. Ertesi gün sınıfa giren yeni tiyatro öğretmeni ona çok tanıdık geliyordur. Bliss tam sekiz saat önce onu yatakta bırakmıştır... Yalnız... Çıplak...




2 yorum:

  1. Evet işte bu kitap :) Ben de okumak istiyorum çünkü çik-lit bayılarak okuduğum bir tür :)
    Bu arada senin sayende okuma listem bir hayli kabardı :) Bi de kitapları alıp başlasam süper olacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah sende beğenirsin. Gerçi bu kitap ne kadar çik-lit olur bilemiyorum keşke her çik-lit böyle olsa :D
      Hemen kitap alma bence yakında kitapları takas/satışa çıkaracağım belki beğendiğin olur :D

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: