Cumartesi, Aralık 07, 2013

RKBT 3. Gün || Fikret Topallı "Baba, Dışarıda Bir Melek Var!" || Yorum



Yorumum:

Şehir efsaneleri lise zamanımdan beri merakla takip ettiğim ama aynı zamanda hafiften de tırstığım hikayelerdir. Ki ben korku filmi izleyip tüm gece korkudan gözümü kırpamazken özellikle bazı hikayelerde ne hale düştüm siz tahmin edin. Hem ağlarım hem giderim misali izlemekten/okumaktan da geri kalamıyorum. Özellikle böyle güzelce derlenmişse.

Kitapta yer alan hikayeler her ne kadar kaynaklardan derlenmiş olsa da kitap haline getiren kendi özgünlüğünü de katan yazarımız. Ve bence bu konuda çok iyi bir iş çıkarmış. Henüz diğer kitaplarını okumadım, ilk okuduğum kitabı Baba, Dışarıda Bir Melek Var! oldu ve şimdiden okunacaklar arasında yerini aldı.

Kitabın en büyük artısı çok ilgi çekici hikayelere yer vermesi yanı sıra çokta güzel bir başlangıç yapması. Özellikle ilk iki hikayeyi okurken (üstelik gece başlamıştım) ense kökümden omurgama doğru bir ürperti yayıldı. İtiraf ediyorum 2 hikayeden sonra okuma işine gündüz devam etme kararı aldım. Bu yaştan sonra annemin/ablamın yanına da sığınamam ki en iyisi keyfine varınca gündüz gözüyle oku dedim.

Nitekim hepsi de böyle tırstıracak türden değil tabi ki. Sonuçta olağanüstü öyküler değil şehir efsaneleri. O yüzden bazı hikayeler de polisiye ve gizem unsurları da var. Mesela Kaybolan Anne. Bana göre tam bir Agatha Christie'lik konuydu :D

Türkiye'den hikayeleri ise çok sevmedim. Hadi diğerleri yabancı diyorsun bir şekilde unutuyorsun da ülkemizden olunca bir fena oluyorum yahu. Zaten ilkokulda baya bir kandırmışlardı şimdi aklıma o geldi.

Kapak ve ayraç konusuna değinmeme gerek yoktur sanırım. Gerçi ben ayraçtan memnun değilim. Tırsıyorum diyorum elinde baltası olan kız koyuyorlar :( Ama tabi bu işteki başarıyı da gösteriyor :D

Genel anlamda beğendiğim bir kitap oldu. Geçmiş günler de geldi aklıma. Gerçi bu iyi mi oldu kötü mü bilemiyorum ama okuması oldukça zevkliydi. Siz de bu güzel kitabı okumak isterseniz çekilişimize katılmayı unutmayın. 

Yabancı yayınlarına teşekkürler.


Puanım:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: