Pazar, Eylül 01, 2013

Neil Gaiman - Coraline (Yorum)



Orjinal Adı: Coraline (Koralin)
GoodReads Puanı: 3.96
Türkçe Yayın: Odtü Yayıncılık
Sayfa Sayısı: 176
Çevirmen: Muharrem Nesij Huvaj




Yorumum:

Yazar ayları sağolsun sonunda meşhur Gaiman'la tanıştım. Eylül'ün ilk saatlerinde bitti ama sanırım sayılır :D Yorumu daha önce yapacaktım aslında filmi de aradan çıkarmak istedim. Pardon animasyon :D

Kitap zaten çok kısa olduğu için yorum yapmakta zor. Dili ve anlatımı, konusu çok güzel. Hayal gücüne hayran kaldım. Ne eksik ne fazla her şey tam kararındaydı. Konusu arka kapak yazısında mevcut olduğu için bir daha yazmaya gerek yok. Zaten yazdığım her şey özet pozisyonuna gelecek. 176 sayfacık. Sadece çok beğendim demek istiyorum (:


Gerçi bunu film için söylemek çok zor. Çizimleri son dönem dandik çizgi filmlere benziyor. Konu genelinde aynı olsa da değişiklikler hoşuma gitmedi. Tamam kitapların filme uyarlandığında kesilip biçildiğini biliyorum da ekstra karakterler eklemek falan bana saçma geliyor. Ya da hikayeye ekleme yapmak. Adam yazmış zaten sen niye müdahale ediyorsun. Okuyanlar kitabı zaten bu haliyle sevdi. Belki çizimleri bu kadar dandik olmasa göz ardı edebilirdim ama cıks sevemedim. 


Değerlendirmeme gelirsek:

5 -  Bayıldım. Böylesi zor bulunur...


* * *

Heyecan arayan Coraline, gizemli bir kapıdan geçerek kendi dünyasına çok benzeyen ancak değişik ve ürpertici bir dünyaya geçer. Burada tutsak olarak tutulan annesini, babasını ve başka üç çocuğun ruhlarıyla birlikte kendisini kurtarmak için cesaret ve sağduyusunu kullanarak korkunç bir yaratığa meydan okumak zorundadır.
Eleştirmenlerin takdirle karşıladıkları, pek çok ödül sahibi yazar Neil Gaiman, bu kitabıyla okuyuculara büyük keyifler yaşatacak.


2 yorum:

  1. ben de yeni duydum neil gaimanı. çok ayıp :(( ve daha okumadım. yokyerle başlamak istiyorum bakalım.öncesinde biraz kararsızdım ama yorumunu okuduktan sonra mutlaka okumam lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısacık bir şey zaten hemen biter (: Şimdiden keyifli okumalar. Bakalım beğenecek misin sende (:

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: