Pazar, Eylül 15, 2013

Kieran Kramer - Beni Uzaklarda Arama (Yorum)



Orjinal Adı: When Harry Met Molly
Seri Bilgisi: Impossible Bachelors #1
GoodReads Puanı: 3.73
Türkçe Yayın: Koridor Yayınları
Sayfa Sayısı: 403
Çevirmen: Barış Şençelebi




Yorumum:

Asır gibi uzun gelen (aslında 2 ay) bir süreden sonra historicala dönüş yapmak mükemmel. Özellikle böyle iyi kitapla.

Maalesef ki geç keşfettiğim bir kitap oldu. Ablam sağolsun öyle bir kötüledi ki vakit kaybı olur diye düşünmüştüm. Artık hangi kafada okuduysa bunu bilemiyorum resmen hakkını yemiş kitabın. İyi ki diğer yorumları da göz önüne almışım. Hatta kitap zevkimin uyuşmadığı bir kaç kişi ile bile uyuşmuş gördüm.

Bu kadar ara verdim diye midir bilmiyorum, o kadar eğlenceli bir kitaptı ki ara vermek bile zor geldi. Özellikle tarihi romanlarda böylesine eğlenceli, doğal ve ağdalı anlatımdan uzak bir kitap okudum mu hatırlamıyorum. Bir çok yerde tarihi roman okuduğumu unutup günümüz aşk romanı okuyor gibi hissettim. Tabi ki bu historical için bir eksi olarak düşünülebilir ama ben çok hoşlandım. Allah'ım demek ki o dönemde de normal konuşan insanlar varmış (ya da olduğunu düşünen bir yazar varmış) diye çokça geçirdim içimden :D 

Molly ve Harry arasındaki diyaloglar çok güzeldi. Ama en çok kızın dik durmasını ve erkeğin odun olmamasını sevdim. Tabi ki uyuzluk yaptığı yerler oldu. Özellikle geçmişten tanıştıkları ve birbirlerine gıcık oldukları düşülünce. Zaten ismi de bu açıdan çok uygundu. Birbirlerini tanıyorlar ama aslında hiç tanımıyorlar. Bu bir hafta da yakinen tanıma fırsatı buluyorlar.

Gerçi şu göz rengine takılmadım değil. Sanki kız kahverengi gözlü de gün ışığına çıkınca mavi oluyor. Tuhaf bir karar veremediler. Zaten rahmetli anası içinde bir yerde yaşıyormuş gibi bahsetti. Oralara az daha dikkat edilse çok iyi olurmuş.

Konusunu anlatmayı sevmediğim için değinmeyeceğim. Zaten arka kapakta yazıyor. Benim çok beğendiğimi bilmeniz yeter sanırım :D Farklı bir lezzet arayanlar şansını Kieran Kramer de deneyebilir (:


Değerlendirmeme gelirsek:

5 -  Bayıldım. Böylesi zor bulunur...



* * *

Alıntılar


Prens "Ulaşılmaz Bekarlar listesine bir kişi daha ekleyeceğim," dedi. "Wray'in, kadınlar tarafından mağlup edilmiş olmasaydı kaplayacağı boşluğu başka birisi dolduracak." Düşünceli bir şekilde kaşlarını kaldırdı. "O hıyar Sör Richard Bell. O kadar çok el değmemiş kızı iğfal etti ki biraz korksun, değil mi?"

* * *

En son ne zaman... Kendi olmuştu? Özgür olmuştu? Ve gerçekten mutlu olmuştu?

* * *

Harry'nin bakışları bir kez daha onun göğüslerine kaydı. "Hmm, belki de arabada şalı giysen daha iyi olur." "Elbette." Fazlasıyla açık göğüs dekoltesine baktı. "Buraya ekmek kırıntısı falan dökmek istemem."
* * *

Fakat ona duyduğu kör edici şehvete rağmen, sormadan da edemiyordu. Niçin? Niçin dudakları Molly'ninkilere dokunduğu anda heyecandan ölecek gibi oluyordu?
* * *

Harry ayağa kaktı ve Molly'nin yüzünü iki elinin arasına aldı. "Hâlâ konuşuyorsun," dedi yumuşak bir sesle. "Kendimi tutamıyorum." "Onu anladım zaten," dedi. Sesinde yine aynı tebessüm vardı.
* * *

Söylediği her bir kelimeye inanmıştı. Neredeyse bir tanrı olduğuna inanmıştı. Halbuki artık en fazla bir çocuk kadar olgun olduğunu düşünüyordu.
* * *

Ve bu günahkar hayatımda öğrendiğim bir şey varsa o da kadınların, bizim onlara ihtiyaç duyduğumuz kadar bize ihtiyaç duymadığıdır.


* * * 

Lord Harry Traemore özgür hayatın tadını çıkaran ve kesinlikle evlenme niyetinde olmayan yakışıklı bir bekardır. Fakat bir gün Prens tarafından "Ulaşılmaz Bekar" ilan edilip, romantik bir bahse katılmak zorunda bırakılır. Bahsin kuralları gayet açıktır: Bir hafta boyunca beş bekar, yanlarında onlara eşlik eden kadınlarla birlikte aynı evde yaşayacaklardır ve bahsin kazananı bir yıl boyunca evlenmeme hakkına sahip olacaktır.

Harry bu konuda kendine son derece güvenirken, yanında götürdüğü kadın onu terk edip başka bir adamla kaçar; çocukluk arkadaşı - ya da düşmanı - Leydi Molly Fairbanksin nişanlısıyla. Oldukça çekici fakat asabi olan Leydi Mollynin böyle oyunlarla hiç işi olmayacakken, bir anda kendisini bu bahsin içinde bulur. Molly, hayatta başkalarını asla umursamayan Harryye bir ders vermek niyetindeyken onu mutlu sona mı götürecekti?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: