Cuma, Ağustos 02, 2013

Turnuva (The Tournament) || Film Yorumu




Imdb Puanı: 6.1
Yapım Yılı: 2009

Bir süredir devam eden anket sonucunda, blog da dizi/film yorumlarına da yer verilmesi kararı çıkmıştı. Bende bu başlıkla ilgili başlangıcı Turnuva ile yapmaya karar verdim.


Bu filme başlarken pek de takip ederim gözüyle bakmıyordum. Bilgisayara bakarken film açmayı severim. Kulağım filmde gözüm pc'de yani. O yüzden dublajlı açmıştım filmi de. Sanırım en fazla 10 dk falan sürdü bu durum. Film bir sardı ki pc'yi falan bırakıp altyazı moduna geçtim.


Oyuncu kadrosundan kısaca bahsedeyim. Once Upon a Time'ın Rumplestiltskin'i Robert Carlyle, The Vampire Diares'in Damon Salvatore'ı Ian Somerhalder, bir çok dizi-film de oyamış ama benim X-men'den bildiğim Kelly Hu, yine saymakla bitmeyecek filmde oynamış Ving Rhames başrollerde.


 

Konusu ise sitelerde ve kapakta yazdığıyla pek alakalı değil. Bir kaç yeri benzemiş ama gerisini resmen sallamışlar. Bir kere Lai Lai rolü için Lucy Liu yazmışlar ya, kapağa da mı bakmamışlar acaba, neresi Lucy onun.



Neyse efendim konuya dönelim. Her 7 yılda bir düzenlenen Turnuvada 30 suikastçi yarışıyor. Ödül 10 milyon dolar, şan, şöhret bla bla. Hepsi psikopat aslında bakmayın para konusuna. Tabi ki bunun yanında birkaç parası cebine batmış mankyak milyoner de bahse tutuşuyor. O olmazsa olmaz zaten. Kelly Hu yani Lai Lai de turnuvaya katılanlardan biri. Oyunculardan biri takip cihazını çıkartıp da Peder MacAvoy yutunca, ona kol kanat geriyor. Masumları öldürmüyormuş ablamız. İşte manyak bir turnuva bu. Bütün yarışmacılar birbini takip ediyor, öldürüyor, zenginler eğleniyor, süre 24 saat, bitiminde birden fazla kişi hayatta kalırsa toptan geberiyorsun falan filan. 


Filmi çok beğendim. Özellikle Ian Somerhalder tam bir psikopat. Hani Damon rolü varya yanında halt etmiş. Yani hayranı olsam dakikasında bırakırdım :D
Kelly Hu ise en beğendiğim oyuncu oldu. Hatun bu rölündeyken 41 yaşındaymış. İnanamadım. 30'dan bir gün fazla göstermiyor. Robert Carlyle ve Kelly Hu sahneleri çok güzeldi.


Kıytırık yerleri de vardı ama. Mesela kulüpteki sahne. Çok gereksiz ve abartı geldi bana. Ama onun dışında genelinde çok güzeldi. Özellikle sonu. 


İzlemeyi düşünen varsa boool kanlı bir film olduğunu söylemek isterim. Patlayan kafalar, kesilen parmaklar. Mideniz kaldırmıyorsa hiç yanaşmayın bence (:


İlk film yorumum bu kadar. Hatalarım olduysa affola :D


Puanım: 








2 yorum:

  1. çok uzun zamandır bu filmi arıyordum . Bir kere izlemiştim ama adını unutmuştum emeğine sağlık

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: