Cuma, Ağustos 09, 2013

Kerstin Gier - Yakut Kırmızı (Yorum)



Orjinal Adı:  Red Ruby
(Rubinrot - Liebe geht durch alle Zeiten)
Seri Bilgisi: Ruby Red Trilogy #1
(Aşk Tüm Zamanların İçinden Geçer  1)
GoodReads Puanı: 4.14
Türkçe Yayın: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 352
Çevirmen: Firuzan Gürbüz




Yorumum:

Ruby Red üçlemesi bittiğinden beri okumak istiyordum ve sonunda ilk kitap Yakut Kırmızı'yı okudum.

Bildiğiniz gibi bu seri ciltli ve özellikle alıp almamak konusunda tereddüde düşürecek kadar da fiyatı var. Bende ilk elime aldığımda cildine vurulduğumu söylemek isterim. Ve beklentilerimi de fazlasıyla karşıladı.

Kitabın kadın kahramanı Gwendolyn zaman yolculuğu yapabiliyor. Ama konu bu kadar diye beklerseniz, beklentinizin çok üstüne çıkar. Ne kadar karışık hikayeler gizliymiş bu zaman yolcuğunda. Hani ben de ilk duyduğumda, kız geçmişe falan gider biraz ortalığı karıştırır, başını derde sokar diye düşünmüştüm ama çok daha fazlasını barındırdığını gördüm. Ve bu yüzden çok iyi buldum. İlk kitap olduğu için sanıyorum fazla detaya girmemiş. Yazarın hayal dünyası çok güzeldi. Anlatımı ve dili akıcı, sürekli bir sayfa daha dedirten cinstendi.

Yalnızca tek yerden puan kırdım. O da Gwendolyn'in Lord Brompton'la ilgili ısrarcı tasvirleri. Bir yerden sonra çok antipatik geldi. Tamam adamdan hoşlanmamış olabilir ama diğerlerinden daha çok üstünde durması yazarın özellikle takıntısı olduğunu düşünmeme bile yol açtı. 

Bir de şunu söylemezsem çatlarım. Şu 3 resme bakar mısınız? 3 kitabın diğer kapakları ve ben resmen Safir Mavi'ye aşık oldum. Bu seriyi bu kapaklarla çıkarmamayı aklım almıyor. Tamam mevcut kapaklarda fena değil ama şunlara bakar mısınız? Başka sorum yok hakim bey.



Devam kitaplarında ne düşünürüm bilemiyorum ama ilk kitapla sevdim. Alma konusunda tereddüde düşenler artı hanesine bir çizik daha atabilirler bence. Tabi siz yine de bana bakıp beklentinizi fazla tutmayın, zevkler farklılık gösterir.

Ayrıcaaaa;

10 puan: Okuduğu kitabın adında bir renk olanlara.


Değerlendirmeme gelirsek:

4 -  Kesinlikle geçer not aldı...



Alıntılar

“Siz de, Walter, hemen yukarı çıkıp üzerinize bir şey giyin. Kıllı baldırlarınız sabahın erken saatinde hiç hoş bir manzara değil.”


Gordon Gelderman merdivenlerde bize yetişti. “Yine nişle konuşuyordun, Gwendolyn. Bu kez iyice gördüm.”
“Evet, orası en sevdiğim niş, Gordon. Onunla konuşmazsam kırılıyor.”


* * *

Tüm zamanların sınırlarını aşan bir yolculuğa hazır mısınız?

Uluslararası çok satan yazar Kerstin Gierden unutamayacağınız ve bağımlısı olacağınız bir seri…

Bazen sır küpü bir ailede yaşamak gerçekten de zordur. En azından 16 yaşındaki Gwendolyn bundan kesinlikle emindir. Ta ki günün birinde kendini son yüzyılın Londrasında bulana dek. O zaman bunun ailesinin en büyük sırlarından biri olduğunu anlar. Buna karşın anlamadığı; bu zaman yolculuğunda aşka yer olmadığıdır. Çünkü bu, durumu daha karmaşık hale getirmekten başka bir işe yaramaz!

Çoksatan yazar Kerstin Gier dünyanın en güzel duygusunu hiç kimsenin başaramadığı biçimde hayata geçiriyor!"

Ateşli, komik ve acıklı: Gideon & Gwen aşklarıyla tüm zamanların sınırlarını aşıyorlar!






15 yorum:

  1. Bende çok beğenmeme rağmen fiyatı yüzünden devam kitaplarını almayı hep erteliyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahaf sitelerini takip etmekte fayda var galiba. Ben gözümü karartıp almıştım neyse ki güzel çıktı (:

      Sil
  2. Toplam kaç puan oldun? Bi söyle hele bakem. =)

    YanıtlaSil
  3. Benimde okumayı istediğim bir kitaptı ve senin yorumunu bekliyordum :P evet sen zor beğenen bir insansın kitaplarda bunu gördüm yorumlarından ve beğendiysen bu kitap okunur kesin diyebilirim :) alacağım bende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklediğini bildiğim için öne aldım özellikle. Sıkmayan, delirtmeyen hoş sohbet bir kitap. Çok beklentiye girme ama yine de, karşılar hatta geçer bile :D

      Sil
  4. bu kitap kaç yaş için uygun? Kapagını çocuk kıtabı gıbı ypmıslar almak ıstıyorum ama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahramanlar 17 yaşında olduğu için ortalama olarak o yaştan sonrası için uygun olur bence. Hatta biraz daha küçükler için. Çocuk kitabı gibi değil ama ona emin olun. Yaşı çok büyüklerde sıkılabilir ama ben 25 yaşında olduğum halde sıkılmadan okudum.

      Sil
  5. bu kitap kaç yaş için uygun? Kapagını çocuk kıtabı gıbı ypmıslar almak ıstıyorum ama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size mesaj yazmıştım ama sanırım net azizliğinden gitmemiş. Gecikme için kusura bakmayın.
      Bence ergen karakterlerden rahatsızlık duymuyorsanız hoşunuza gider. Kesinlikle çocuk kitabı değil. en azından 16-17 başlangıç sayabiliriz.

      Sil
  6. Hayatımda okuduğum en güzel fantastik kitap serisiydi..Ağlattı,güldürdü,heyecanlandırdı,korkuttu..Beklediğimin çok daha üzerindeki efsanevi kitap serisi ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yetişkin kitaplarını daha çok seven biriyim, hayatımın kitabı diyemem ama kesinlikle okuması zevkli bir kitaptı. Seriye henüz devam edemesem de kesinlikle okuyacağım (:

      Sil
  7. İlk kitabını 1 günde bitirip, kitabın ardından kendimi kitapla ilgili bir şeyler yazmak zorunda hissettiğim için blog açıp seri hakkında uzunca bir yazı yazdığım, herkesin okuması gerektiğini düşündüğüm bir kitap. Kesinlikle tavsiye ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serinin tamamı güzel gerçekten (: Yazınıza da baktım. Güzel kitaplar böyle şeyler yaptırıyor insanlara (:

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: