Cuma, Ağustos 23, 2013

Jill Shalvis - Aşka Yolculuk (Matipuf'un Kaleminden Yorumlar - 14)


Orjinal Adı: Simply Irresistible 
Seri Bilgisi: Lucky Harbor #1
GoodReads Puanı: 3.95
Türkçe Yayın: Nemesis Kitap
Sayfa Sayısı: 325
Çevirmen: Ayşe Tunca




yorumum: 

Aşk Aşk Aşk
Aşkı seviyorum, aşkı yaşamayı seviyorum ve aşkı okumayı seviyorum….
Keşke kızkardeşlerim olsaydı….
***
Jill Shalvis, Şanslı Liman serisinin ilk kitabı olan Aşka Yolculuk bitti. 
Sayfalar birbiri ardına çevirirken de, bittiğinde de aklımdan geçenler yukardaki cümlelerdi.
Seride aynı anneye sahip  üç kardeşin hikayesi anlatılıyor.
İlk kitabın konusu ortanca kardeş Maddie’ydi. Kendisi ortanca kardeş olan bir arkadaşımın dediği gibi Maddie ‘de dengeyi sağlayan kardeş. Ortancaların kaderi sanırım bu :) Ancak Maddie’nin hayatı karmaşık, sevgilisi tarafından sindirilmiş, ve fiziksel tacizine maruz kalmış, üstelik işini de kaybetmiş.
Bu esnada annesi kendisine ve kızkardeşlerine Şanslı Liman kasabasında bir otel bırakır. Maddie’de yaralarını sarmak adına Şanslı Liman’a doğru yol almaya başlar. 
İşte bu yolda her eve lazım Jax ile tanışır. Size Maddie’nin biraz sakarlığının olduğundan bahsetmemiştim dimi :) Bu tanışma ufak bir trafik kazası (neredeyse !!!) sayesinde olur. Jax, karamel gözlü,(vallahi maddie ve jill’in yalancısıyım) iri yarı, kahve dalgalı saçlı seksi mi seksi biri. Ne iş yapar bu Jax, belli değil. Bir bakıyorsun motorcu, bir bakıyorsun barmen,… devamı da var. Şimdi burda durup konuyu kapağa getirmek istiyorum. Orda pişmiş kelle gibi sırıtan adamın benim tarif ettiğim Jax’la alakası var mı? Bu nedenle ben kendi Jax’ımı seçtim. Sizde kendinizinkini seçebilirsiniz. 



Neyse efendim, kaldığım yere dönüyorum. Annelerinin oteli kızlara bıraktığı söylemiştim ama otelin durumu iyi değil ve işler hale getirmek için en heveslisi Maddie. Kendine olan güvenini kazanmak ve yeni bir hayata başlamak istiyor, birde gerçek bir aile olma isteği var. Küllerinden doğan ve gittikçe güçlenen Maddie’yi seveceğinize eminim.
Şanslı Liman küçük bir yer ve kader işte her yerde Jax’le yolu kesişiyor. Bir çoğunda oldukça komik şekilde. Artık Jax ve kızkardeşleriyle olan ilişkilerini, kitaptan okursunuz. Oldukça eğleneceğinize eminim. Minik bir spoiler vericem, istemeyen gözünü kapatsın. (ilerleyen zamanlarda bu ikisi tavşanlardan beter oluyorlar)
Washington State’de yer alan Şanslı Liman kasabasını gerçekten çok merak ettim. (gerçekten var mı bilmiyorum.) Aşk kulübesi barında bir kola içmek (biliyorum, biliyorum ama alkol kullanmıyorum), Ye beni Kafe de bir hamburger yemek ve Şanslı liman otelinde Pasifik okyanusunu izlemek isterdim. 
Sonuç olarak, orijinal kapaklar dahil tüm kapaklarındaki Jax’ı sevmedim. Ama kitabı gayet keyifli olarak okudum. Yaz aylarının verdiği rehavet içerisinde, yüzünüzde kocaman gülümsemelerle okuyacağınız hoş bir romantik komedi tarzında bir kitap olmuş. Hele ki son sayfadaki tarif çok hoş bir ayrıntı bence (merak edin :) ), birgün deneyeceğim. Umarım Nemesis Kitap serinin son kitabını da bir an önce çıkartır.
Sevgiyle kalın.

***

Alıntılar

ŞANSLI LİMAN'A HOŞGELDİNİZ!
2100 şanslı insanın evi
Ve 10,100 deniz kabuğunun

***

Aşk en beklenmedik anlarda gelir...

***

Maddie arabanın koluna sıkıca tutundu ve yutkundu.
« Bu büyük, kötü kurdun beni yediği bölüm değil dimi?»
Jax ona afacan bir bakış attı. 
« Bu seni yiyen şeylerle ilgili derdin  de ne böyle?»

***

"Eğer keşkelerin varsa," dedi Chloe, "hala hayatını boşa harcıyorsun demektir."


Değerlendirmeme gelirsek:

4 -  Kesinlikle geçer not aldı...



***

Aşka Yolculuk 

Şanslı Liman serisiyle tanışın.

Hayal kırıklığı, yeni başlangıçlar için yeşeren umutlar, eğlence, heyecan ve aşk bu kasabada sizleri bekliyor.

Maddie Moore Los Angelesdaki hareketli hayatının en önemli iki parçası olan sevgilisini ve işini kaybeder. Hayatındaki boşluğu bir daha hiç dolduramayacağını düşünürken, çok fazla tanıma imkânı bulamadığı annesinden kendisine ve farklı şehirlerde yaşayan iki kız kardeşine bir otelin miras kaldığını öğrenir. 

Oteli görmek için Şanslı Liman kasabasına doğru yola çıkar. Yolda karşılaşacağı sürprizler ve Şanslı Liman, hayatına yepyeni bir yön verecek ve ona çok önemli bir şey öğretecektir: 

Aşk en beklenmedik anlarda gelir.

8 yorum:

  1. evet ya niye olmazmış Gizem'cim :D

    YanıtlaSil
  2. Kitapları sırayla okumak zorunlu mu? Yoksa her kitapta başka bir hikaye mi anlatıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıralı okuma zorunluluğu yok ancak karakterleri tanıma açısından sıralı okumanızda fayda var.

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: