Çarşamba, Mayıs 01, 2013

Rachel Gibson - Tesadüfler Adası (Yorum)





Orjinal Adı: Lola Carlyle Reveals All
GoodReads Puanı: 3.71
Türkçe Yayın: Nemesis Kitap
Sayfa Sayısı: 309
Çevirmen: Fatmagül Ezici




Yorumum;

Rachel Gibson'ı gerçekten seviyorum. 
Biten 2 hatta İlişki Durumu: Karmaşık'ı da sayarsak 3 serisinden sonra böyle kısa sürede yeni bir kitabına kavuşmak çok mutlu etmişti. Nitekim beklentilerim de karşılandı. Tesadüfler Adası'nı çok sevdim.
Devlet adına gizli işler yapan Max'in, ünlü model Lola içindeyken el koyduğu gemiyle kötü adamların elinden kaçmasıyla başlıyor olaylar. Ve işler bundan sonra hareketleniyor. Atışmalar, sataşmalar, deniz de mahsur kalmalar. Kısaca çok eğlenceli bir tutsaklık aslında bu. 
Ve sanırım en sevdiğim yanı tamamen deniz de geçmemesi. 1/3'lük bir kısmı kurtulmalarından sonrasını anlatıyor ki Lola'nın halletmesi gereken bir iş varken bitmemesi çok iyiydi. Özellikle 3-5 gün denizde kaldı diye hemen aşık mı oldular sorusuna da iyi bir cevap olacak cinsten. 
Kitap mükemmel, yazar zaten öyle ama tek eleştirim var o da zamirlerin çok kullanılması. Başlarda biraz gözardı ettim ama sonlara doğru iyice ben sen diye kullanmaya başlayınca dikkatimi çekti. Yine de bir çok kişinin yok sayabileceği basit hatalar. Çevirinin genelinde bir problem olmadığı için büyük bir sorun değildi.
Yazarı seviyorsanız vakit kaybetmeden okuyun derim. Rachel Gibson'a ayrı bir sempatim olduğundan ne yazsa okurum diyorum. Özellikle karakterleri tam sevdiğim tarzda olduğundan (:


Değerlendirmeme gelirsek;

5 - Bayıldım. Böylesi zor bulunur...



Alıntı:
"Ben hayatımın geri kalanı boyunca seni korumak için daha uzun yaşamak istediğime karar verdim. Hasta olduğunda sana çorba getirmek. Yaşlandığında ve artık kendin yapamayacağın zaman gri saçlarını taramak istediğime karar verdim"

* * *


Eski bir süpermodelin özel fotoğrafları, ayrıldığı nişanlısı tarafından internette paylaşılırsa ne olur?

Tabii ki o fotoğraflar ışık hızıyla yayılır.

Lola Caryle, ayrıldığı nişanlısı Samin, intikam için böyle bir şey yaptığını öğrendiği gün sadece kaçmak ister. Kendini, çok fazla insanla karşılaşmak zorunda kalmayacağı bir adaya atar. Adada katıldığı minik bir turda, teknede uyuyakalır. Uyandığında ise tekne kıyıda değil, okyanusun ortasındadır; üstelik dümende hiç tanımadığı bir adam vardır. 

Dümendeki adam, yani Max Zamora da, kaçırdığı teknenin içinde bir kadın olduğunu, Lola uyanınca fark eder. Onu takip eden çeteden kaçmaya çalışan ve hükümet adına gizli işler yapan Max için bu durum hiç iyi olmamıştır. Loladan, yani yıllarca dergilerden ve afişlerden görüp hayran kaldığı bir süpermodelden kurtulmak zorundadır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: