Perşembe, Mayıs 23, 2013

Ka Hancock - Dancing on Broken Glass



Orjinal Adı: Dancing on Broken Glass
GoodReads Puanı: 4.18
Türkçe Yayın: Henüz Basılmadı
Sayfa Sayısı: 416


Yorumum:

Bazen öyle kitaplar oluyor ki verdiğim puan yeterli gelmiyor. Bu kitapta işte öyleydi. 5 değil 100 hak eden bir kitap.

Başlarken oldukça duygusal bir kitap olduğunu söylemek isterim. Çoğu yerde gözlerim dolarak okudum ama son düzlükte öyle etkilendim ki ağlamaktan okuyamadım. En son hangi kitap hem böyle kahretti hem de böyle huzurlu hissettirdi bilmiyorum.

21 yaşındaki Lucy, Mickey’le karşılaştığında kendisi gibi sorunlarla boğuştuğunu bilmiyordu. Houston kardeşlerin geleceklerinin kanserle anlaşması var ve bu anlaşma hangisinden tahsil edilecek bilmiyorlar. Mickey ise annesinden kendisine miras kalan Bipolar bozukluğundan muzdarip. Onların ki Kırık Camlar Üzerinde Dans olsa da, o kadar iyi dans ediyorlar ki okurken duygudan duyguya girdim.

Evlilikleri boyunca birçok kez Mickey’in rahatsızlığı, bir kez de Lucy’nin kanseri ile sınanan çiftimiz her sıkıntıya göğüs geriyor ve hepsini alnının akıyla atlatıyor. Ancak en sonunda Lucy’nin hamileliği onları bir çıkmaza sürüklüyor. Her an kanser tehlikesiyle yaşayan Lucy bu planlanmamış hamileliği ve bebeğini kısa sürede benimsiyor ve Mickey ile arasında bazı sorunlara yol açıyor. Büyüsü kaçmasın diye bunları tabi ki söylemeyeceğim ama iki taraf içinde yaşananlar hiç kolay değil.

Ve bu kitabı okurken gördüm ki kadınlar gerçekten güçlü varlıklar. Her şeye rağmen ilk yıkılması gereken kişi, herkesi bir arada tutan kişi oldu ve ben Lucy’yi hayranlıkla okudum. 

Lucy’nin ağzından anlatılan kitabın artısı, Mickey’nin bugün ve geçmiş mektuplarına yer vermesi. Hatta son bölümler sadece bu mektuplardan oluşuyor ki benim açımdan çok büyük bir merak giderilmiş oldu. Onun dışında yer yer geçmişe yapılan dönüşler kafa karıştırsa da, karakterleri tanıma açısından çok hoştu. 

En sevdiklerime yorum yapmakta hep zorlanmışımdır. Anlatılan aşkı, aile bağlarını, arkadaşlıkları, hissettirdiklerini anlatmakta zorlanıyorum. Gönlümde çok özel bir yere konan bu kitabı okumanızı kesinlikle tavsiye ederim. 


Değerlendirmeme gelirsek;

5 +  Bayıldım. Böylesi zor bulunur...



Alıntı:

Gülüşün gökkuşağım, kahkahan evim, dokunuşun cennetimdir...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: