Cuma, Şubat 22, 2013

Maya Banks - Pregnancy & Passion Serisi






Maya Banks ile ilk defa bu seri aracılığıyla tanıştım. Seri genel olarak ortalamanın üstündeydi. Özellikle birkaç yıldır bolca Harlequin okumuş biri olarak, bu türde olan genellemelerin dışındaydı. 
Dili güzel, anlatımı çok uzatıp sıkmıyor. Sadece duygu aktarımında bir sorun var. 4. kitap dışında nedense sevgi ve aşk hissedemedim ki 4'te de tutku hissettim. Durumu kurtarmaya yetiyor en azından.
Kitaplara kısaca gelirsek;






1# Unutulmayan Kadın  (Enticed by His Forgotten Lover)


Rafael de Luca hafızasını kaybetmiştir ve Bryony adında bir kadın karşısına geçip birbirlerine aşık olduklarını ve çocuğuna hamile olduğunu söyler. Söylenenleri göz ardı edemeyen Rafe hafızasını geri kazanmak ve doğacak çocuğunun annesini tanımak için onunla vakit geçirmek için Ay Adasına giderler. 
Genelinde beğensem de sonundan pek hoşlanmadım. Yine de bir çok beyaz diziden daha güzeldi.




2# Geçmişin Ayak İzleri (Wanted by Her Lost Love)

İkinci kitap arkadaşlardan Ryan'ın kendisini kardeşiyle aldattığını düşünen Kelly'nin peşine düşmesi ve hamile olduğunu öğrenmesini konu alıyor. Olayların öncesini sadece hatıra olarak bildiğimizden günümüzdeki davranışlarıyla geçmişte yaşadıkları bahsedilen durumları bağdaştıramadım. Özellikle Kelly'yi pamuklara saran bir adamın, bahsedilen davranışları göstermesi zor gibi geldi. Ve Kelly kendisini ihanetle üstelik kardeşiyle yatmakla suçlayan bir adama nasıl kolayca teslim oldu hayret ettim. Her zaman ki gibi sonunda tak etti ama bana yetmedi.




3# Düşler ve Hayaller (Tempted by Her Innocent Kiss)

Gelelim Devon ve Ashley'ye. Serideki en büyük hayal kırıklığı. Diğer kitaplarda evlenmek zorunda olmasından bahsederken bu kitapta birden ılıman başladı olaya. Üstelik anlaşma üzerine kurulan bir evlilik olmasına ve Ashley bunu öğrenmesine rağmen üste çıkması akıl alır gibi değildi. Hoş Ashley de tepkisiz davranışlarıyla sempati kazanamadı. Üstelik aşk üzerine en zayıf gördüğüm kitaptı. Ashley'deki değişimleri bile farketmeyen bir insanın terkedilince aşık olduğunu keşfetmesi komik oldu. 





4# Tendeki Kıvılcım (Undone by Her Tender Touch)
Serinin son kitbında en son arkadaş Cameron'u ve Ashley'in arkadaşı Pippa'yı okuduk. enim için en iyisi bu kitaptı. Adam rahat kız ondan da rahat. Yatana kadar ayılıp bayılan sonra erdemli geçinen kızları sevmiyorum. Ya iş oraya gitmeyecek ya da sonunda zırlamayacaksın. O açıdan Pippa'yı sevdim ki kitapta da kendisi güçlü ve ağlamayan bir kız olduğunu söylüyor. 
Bu kitapta Devon da geçiyordu ve kendi kitabından daha çok sevdim tavırlarını. 


* * *



Grafiği giderek düşen seri son kitabıyla ibresini yükseltti. Gönül isterdi ki hep böyle gitsin ama buna da şükür.
Yazarın dline ve anlatımına aşinalık kazandığım için romanını da okumayı düşünüyorum. 

Küçük bir not: Çeviri açısından da en çok son kitabı beğendim. Oldukça başarılıydı.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: